Descopera Moldova - Asconi Winery

    In procesul de descoperire a Moldovei si a vinului moldovenesc de calitate, vinaria Asconi a fost pentru mine descoperirea turul nostru. Descoperire atat prin atractia turistica rustica pe care o reprezinta cat si pentru procesul tehnoloziat al producerii vinului, una din cele mai tehnologizate vinarii de la noi din tara, dar cel mai important aici mi-am gasit vinul negru preferat. Si nu sunt eu o mare cunoscatoare a vinului, in special celui rosu, negru matur, insa dupa atatea zile de degustari am inceput sa inteleg cate ceva din placerea de a savura un vin de calitate, iar la Asconi mi-am gasit vinul preferat Cabernet-Savignon din Colectia Sol Negru anul 2012, un vin gust fin de vanilie si prune uscate si cel mai curios fapt un postgust de cascaval, si te intrebi cum poate un vin sa aiba gust de cascaval, de unde in bobite sa se afle asa un gust, doar vinificatorii sunt cei care stiu procesul de fermentare si procesul care duce la un astfel de postgust oferit de vin.


    Noi i-am prins in plina pregatire pentru Ziua Vinului, dar cel mai important pentru decernarea premiului Cea mai buna vinarie a anului, si cred ca merita acest premiu. 
Vinaria se afla in satul Puhoi, raionul Ialoveni si a fost fondata in 1994, la moment detine 600 h de vii cu soiuri ca: Rara Neagra, Feteasca Regala, Merlot, Muscat Ottonel, etc. Procesul de producere este intru totul tehnologizat unde se produc 6 mii de sticle pe ora si aproximativ 3 mil. de sticle pe an. Vinaria Asconi se bazeaza cel mai mult pe export asa ca undeva 90% din productie este exportata in 17 tari: Australia, Japonia, Africa, Taiwan, America, etc. La noi vinul se gaseste direct la producator sau la vinotecile din oras si la Butuceni.







 Unica vinarie unde am vazut cosuri pentru reciclare 

 Colectia de 160 de mii de sticle
 Colectia unde mi-am gasit vinul negru preferat

Aici se combina armonios tehnologia moderna cu traditiile si obiectele autohtone care ne reprezinta ca neam, cum ar fi aceasta lada care o avem toti in Casa Mare a bunicilor, iar covoarele moldovenesti le gasim pe peretii restaurantului si complexului.



 Mancarea este servita din farfurii de lut cu aplicatii traditionale.



Vinaria dispune si de restaurant cu doua sali unde poti sa mergi doar ca sa savurezi un vin de calitate cu o mancarica traditionala care iti aminteste de masa bunicii, cu mamaliga, fripturica si paine coapta in cuptor, sau sa organizezi petreceri cu mai multi invitati. 








Iar locul de joaca pentru copii este rupt parca din poveste, o casuta colorata care ii poate tine ocupati pe copii cu tot felul de activitati atata timp cat mami si tati savureaza un pahar de vin bine meritat :):)





 Am gasit si sunducul fetei nemaritate plin cu zestre

Articol scris după experiența Descoperă Moldova – Drumul Vinului 2015, organizat de către Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), în parteneriat cu ANTRIMSIXT Rent a Car Moldova, susținut de Hotel OlsiChateau VartelyPurcariCricovaAsconi WineryMimiGitana WineryPerna MeaAgro pensiunea Butuceni și găzduit de către Orheianca.eu.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Descopera Moldova - Combinatul de vinuri Cricova

La multi ani, scumpă nănășică

6 Luni de Fericire